Physical Education Projects
Hello! Our bilingual students have carried out several very interesting projects in Physical Education, and we wanted to share them with you. This is what their teacher Julio tells us:
During the first term, we worked on content related to physical fitness and warm-up. We created projects on general warm-up in 2nd year of ESO, as well as general and specific warm-up projects in 3rd year of ESO, with the aim of understanding the different parts of a warm-up, the body parts involved, and helping to prevent injuries.
In the second term, we worked with 2nd year of ESO on badminton. Our students learned about aspects related to the rules, equipment, playing field, and technical elements. They put it into practice and, in addition, created infographics explaining each of the topics we covered in class.
The students of 3rd and 4th year of ESO, during this term, researched female athletes, coinciding the project with International Women's Day. The 3rd-year students created a small biography about Andalusian female athletes, also aligning it with Andalucía Day. Meanwhile, the 4th-year students did the same with female athletes from around the world. In both cases, they included information about their lives, why they chose that sport, and their most important achievements and milestones.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
¡Hola! Nuestro alumnado bilingüe ha llevado a cabo varios proyectos muy interesantes en Educación Física y queríamos compartirlo con vosotros y vosotras. Esto es lo que nos cuenta su profe Julio:
Durante la primera evaluación hemos trabajado contenidos relacionados con la condición física y el calentamiento. Hemos elaborado trabajos relacionados con el calentamiento general, en 2ºESO, así como trabajos de calentamiento general y específico, con 3º de ESO, con el objetivo de conocer las partes del calentamiento, las partes del cuerpo y ayudar a prevenir lesiones.
En la segunda evaluación hemos trabajado con 2º de ESO el bádminton. Nuestros alumnos han conocido aspectos relacionados con las reglas, material, el terreno de juego y elementos técnicos. Lo han puesto en práctica y, además, han elaborado unas infografías donde explican cada uno de los apartados trabajados en clase.
Los alumnos y alumnas de 3º y 4º de ESO durante esta evaluación han buscado información sobre mujeres deportistas, haciendo coincidir el trabajo con el día de la mujer. Los alumnos de 3º de ESO se han encargado de elaborar una pequeña biografía sobre mujeres deportistas andaluzas, coincidiendo también con el día de Andalucía. Por su parte, los de 4º de ESO han hecho lo propio con mujeres deportistas de todo el mundo. En ambos casos, han incluido información sobre su vida, por qué se dedicaron a ese deporte y cuales han sido sus logros e hitos más importantes.
Comments
Post a Comment